Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
مدرسه علمیه معصومیه قم


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




اندیشه » مدارس علمیه » تعداد بازدید: ٢٩٧٧٣٥
مدرسه علمیه معصومیه قم
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
مدرسه علمیه معصومیه(سلام‌الله‌علیها) یکی از بزرگترین مدارس حوزه علمیه کشور است که در سال 1368 در قم تاسیس شد و یکی از موفق‌ترین مدارس علمیه کشور به شمار می‌رود.

این مدرسه که زیر نظر مدیریت حوزه علمیه قم فعالیت می‌کند، توسط مراجع عظام(حفظهم‌الله) و آستانه مقدسه حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) بنا شده است.

مدرسه علمیه معصومیه(سلام‌الله‌علیها) با بهره‎گیری از توان علمی 150 استاد مجرب، محل مناسبی برای تحصیل بیش از 1200 طلبه که فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند، می‎باشد که پایه‌های یک تا شش حوزه را در این مدرسه می‌گذرانند.

این مدرسه محیطی پر نشاط جهت کسب علوم آل‎محمد(صلی‎الله‎علیه‎وآله) می‎باشد و با توجه به ویژگی آموزشی-خوابگاهی‌اش، مسیری هموار برای طی مراحل پیشرفت در معارف الهی فراهم کرده است.

حضور اساتید توانمند، مدیران دلسوز و کادر اجرایی خدوم، زمینه‌های شکل‌گیری یک مدرسه خوب به نام مدرسه معصومیه(سلام‌الله‌علیها) را فراهم نموده و حرکتی با برنامه و با آهنگی الهی در چارچوب مدرسه ایجاد نموده است.

فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که با اهدافی الهی پا به عرصه فراگیری علوم اهل‎بیت(علیهم‎السلام) گذاشته‌اند، حال و هوایی خاص به دروس حوزه داده‌اند و همت بلند در عرصه کسب معارف الهی را تعریف جدیدی نموده‌اند.

ویژگی‌های خاص طلاب مدرسه باعث شده است مدیران دلسوز مدرسه نیز بسیار ویژه‌تر و با برنامه‌های حساب شده‌تر به یاری این عزیزان بشتابند و فعالیت‌های خود را در همه محورها افزایش دهند.

وجود تشکیلات مسئولین پایه‌ها (که در آن نظارت و ارائه مشاوره هر پایه درسی به چند نفر از اساتید مجرب سپرده شده است و این اساتید رابط طلاب با مدیریت مدرسه می‌باشند)، برگزاری برنامه‌های فرهنگی خاص ویژه طلاب متأهل و مجرد، فعال نمودن بسیج طلاب در همه عرصه‌ها، نظارت مستمر بر فعالیت‌های آموزشی، ارتقاء برنامه‌های پژوهشی ویژه طلاب، برگزاری جلسات اخلاقی، سیاسی و سایر برنامه‎های متناسب با نیاز طلاب، گسترش آموزش زبان انگلیسی و عربی در مدرسه، برگزاری برنامه‌های قرآنی و علمی همچون طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری(رحمت‎الله‎علیه)، حمایت از طلاب نیازمند و...؛ از جمله تلاش‌های مدیریت و کادر علمی-اجرایی مدرسه است که طی سالیان متمادی عرصه را برای ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و اخلاقی مدرسه فراهم نموده است.

مدرسه معصومیه(سلام‌الله‌علیها) دارای یک مدیر، یک نفر بعنوان قائم مقام مدیر، پنج معاونت که همه زیر نظر مدیریت مدرسه اداره می‌شوند؛ دفتر مدیر، معاونت آموزشی، معاونت پژوهشی، معاونت تهذیب (بخش فرهنگی، بخش تبلیغ، بخش اخلاقی)، معاونت طرح و برنامه، معاونت اداری مالی، بخش زبان، بسیج و مسئولین پایه‌ها می‎باشد.

هر یک از قسمت‌های مختلف مدرسه ضمن انجام وظایف محوله، برنامه‌های ویژه خود را جهت بررسی به معاونت طرح و برنامه ارائه می‌دهند تا در چارچوب برنامه‌های مورد تأکید کادر مدیریت مدرسه بررسی و اجرا گردد.

مدرسه معصومیه(سلام‌الله‌علیها) وابسته به ارگان و یا مرکزی نمی‌باشد و مستقیماً زیر نظر مدیریت حوزه علمیه قم اداره می‌شود و منابع مالی آن نیز از همین طریق می‌باشد.


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

مدرسه علمیه معصومیه قم

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,